SpawN - człowiek legenda 20/04/2007
Serwis MeetYourMakers opublikował obszerny wywiad z gwiazdą światowej sceny Counter-Strike - SpawN'em. Można przeczytać m. in. o pierwszym kontakcie z grą, o szkole i o wielu innych, ciekawych sprawach. Nie przedłużając zapraszam do lektury. MeetYourMakers | Mógłbyś krótko przedstawić się czytelnikom? | SpawN | Nazywam się Abdisamad Mohammed, mieszkam wSztokholmie w Szwecji i pochodzę z wielodzietnej rodziny. Około 2-3 lata temu ukończyłem wyższą szkołę Farsta i od tego czasu progamingiem zajmuję się zawodowo. |
MeetYourMakers | Opowiedz mi o swojej młodości. Szczególnie o momencie, kiedy po raz pierwszy zetknąłeś się z grą. Jak ze zwykłego dziecka z ulicy stałeś się gwiazdą e-sportu? | SpawN | Miałem 16 lat, kiedy zetknąłem się z Counter-Strike. Złamałem wtedy rękę i leżałem w szpitalu Karolinska, kiedy przyszedł do mnie kolega i opowiedział o niezwykłej grze, którą ma. Nigdy nie byłem typem, który lubi grać w gry komputerowe, jednak z czasem co raz bardziej mnie to interesowało. Uwielbiałem grać w Street Fighter. Jednak zostałem zmuszony zobaczyć grę, o której kolega mówił w szpitalu. Za sprawą tej gry nie odchodziłem od komputera przez kilka dni. Mieszkałem wtedy w Fagersjö razem ze ScreaM’em i Draculą. ScreaM bardzo mi pomógł w doskonaleniu się. Ma wielki kredyt wdzięczności u mnie. Wielkie dzięki dla Niego i kolegów z Fagersjö za pokazanie mi tej gry. |
MeetYourMakers | Co lubisz robić w wolnym czasie poza grą? Uprawiasz jakieś sporty? | SpawN | Uwielbiam spędzać czas wolny z moją rodziną i przyjaciółmi. Zawsze tęsknie za domem, kiedy muszę go opuścić. Od dawna lubiłem uprawiać sporty, głównie piłkę nożną i koszykówkę. Jednakże mało grałem, kiedy wciągnąłem się w wir gier komputerowych. Ale zapewniam Was, że nie nigdy nie zobaczycie grubego SpawN’a, obiecuje! Haha. Mimo, że wiele czasu spędzam przed komputerem to wciąż jest dla mnie ważne, by pozostać w formie. |
MeetYourMakers | Jak Ci szło w szkole? Wszystko się układało i nie było problemów? Czy może myślałeś nad zakończeniem studiów i skupieniem się nad innymi sprawami | SpawN | Jeśli mam być szczery, to w pewnym momencie chciałem rzucić szkołę. Nie lubiłem jej i miałem nadzieję, że pewnego dnia spłonie, hahah. Szkoła była naprawdę ciężka. Czułem się nikim przy nauczycielach i nienawidziłem ich za to. Poradziłem sobie ze skończeniem szkoły podczas, gdy wiele grałem w SK. Było to jednoznaczne ze stresem, który przeżyłem, ale było warto. Mimo że szkoła jest darmowa, to wielu ludzi porzuca ją po prostu mając jej dosyć. |
MeetYourMakers | Jak zareagowali Twoi rodzice na wieść, że zostajesz profesjonalnym graczem? Utrudniali Ci to w jakiś sposób? | SpawN | Byli bardzo zdenerwowani i przeciwni temu. Ale zmienili zdanie, kiedy zacząłem na tym zarabiać. Tak naprawdę moi rodzice zawsze mnie wspierali, bez względu na to ile czasu spędzałem przed komputerem, nigdy ich to nie złościło. Czasami tylko mówili mi, żebym nie grał za dużo. Zaczęli sobie uświadamiać o co tak naprawdę chodzi, kiedy zbierałem pieniądze i podróżowałem po świecie. Bardzo mi pomagają bez względu na to co się dzieje. |
MeetYourMakers | Jakie to uczucie zarabiać pieniądze grając? Kiedy po raz pierwszy dostałeś pieniądze za grę? | SpawN | Jest to bardzo fajne uczucie, kiedy zarabiasz pieniądze robiąc coś co lubisz robić i wróżę świetlaną przyszłość profesjonalnego gamingowi. Po raz pierwszy dostałem pieniądze po Lanie w Birdie. To były moje pierwsze zawody z Matrix’em i było bardzo zabawnie. Podziękowania dla cyphoneR’a, Legenden’a, Dracule, ScreaM’a and bulletproof’a |
MeetYourMakers | Jak wygląda Twój typowy dzień? | SpawN | Wstaję około 12 po południu. Następnie jem, oglądam telewizję i dzwonię do przyjaciół co słychać w Rågsved. Jeśli dzieje się coś fajnego, to idę do nich i spędzam z nimi czas. W innym wypadku odpoczywam w domu. Tak mniej więcej wygląda mój rozkład dnia. |
MeetYourMakers | Jaka jest Twoja ulubiona broń i dlaczego? | SpawN | Kiedyś było to AWP. Teraz zdecydowanie jest to Colt. Bardzo łatwa w opanowaniu broń. |
MeetYourMakers | Jakie były Twoje odczucia, gdy pierwszy raz zagrałeś w Counter-Strike’a? Myślałeś, że kiedyś dojdziesz na szczyt? | SpawN | Początkowo bardzo się denerwowałem i nie chciałem więcej w to grać. Jednak ScreaM wiele mi pomagał i nauczył mnie kilku rzeczy, które pozwoliły mi grać w to dalej. Nigdy bym nie pomyślał, że zajdę tak daleko, gdy grałem w to po raz pierwszy. |
MeetYourMakers | Kiedy dołączyłeś do SK? Kiedy po raz pierwszy miałeś przed nickiem tag SK? | SpawN | Do SK dołączyłem po CPL Dallas 2003, gdzie wygraliśmy. Grałem jako stand-in za elemeNt’a około 3-4 miesiące. Po raz pierwszy użyłem taga SK w czasie kwalifikacji do WCG |
MeetYourMakers | Jak się czujesz będąc członkiem jednego z najlepszych klanów na świecie? Czy ciągle się budzisz ze świadomością, że czujesz się wspaniale będąc częścią tej wielkiej organizacji, czy po prostu robisz to co do Ciebie należy? | SpawN | To naprawdę wspaniałe uczucie przynależeć do SK ponownie. Mam nadzieję, że tak będzie do końca. |
MeetYourMakers | Co sądzisz na temat obecnej sytuacji sceny e-sportowej? Jak według Ciebie będzie się to rozwijać i co my (społeczność i klany) będziemy musieli robić w przyszłości? | SpawN | Myślę, że wszyscy grający w Counter-Strike 1.6 powinni trzymać się razem i bojkotować każdy turniej Counter-Strike: Source. Jest znacznie więcej drużyn grających w CS: 1.6 niż w CS: Source. Więc kiedy zabraknie zespołów na platformie Source, wrócą do 1.6 i wszyscy będą zadowoleni. |
MeetYourMakers | Myślisz, że inni szwedzcy gracze biorą z Was przykład, kiedy wygracie zawody? Czy to sprawia, że więcej trenują, by być tak dobrym jak Wy? | SpawN | Hehe, nie sadzę, że ludzie zaczynają więcej grać tylko dlatego, że wygrywamy zawody. |
MeetYourMakers | Uczestniczyłeś już w bardzo wielu ważnych imprezach. Jakie jest Twoje zdanie na ten temat? W przyszłości w jakich zawodach będziesz brał udział? | SpawN | Tak naprawdę byłem już na wszystkich wielkich turniejach: WEG, CPL, ESWC, WSVG itd. Każde zawody wyglądają mniej więcej tak samo. Nie ma wielu spóźnień, warunki w których mieszkamy są dobre. Następnymi zawodami dla Nas będą kwalifikacje do ESWC/WCG podczas Dreamhack. |
MeetYourMakers | Twoja drużyna zajęła pierwsze miejsce na Samsung Euro Championship – co myślisz o tym turnieju? | SpawN | Dobry rozkład gier w czasie to najważniejsza sprawa. Jedynie co mnie zmartwiło to monitory TFT zamiast tradycyjnych CRT. |
MeetYourMakers | W Extreme Masters przegraliście z polską drużyną Pentagram G-Shock w drabince przegranych. Co według Ciebie poszło nie tak? Czy Pentagram rzeczywiście jest w tym momencie drużyną numer 1 na świecie? | SpawN | Zaczęliśmy bardzo źle, a Oni wykorzystali to bardzo szybko. Nie mieliśmy szans. W tej chwili należą do światowej czołówki. |
MeetYourMakers | Gotfrag i Zonerank co jakiś czas publikują ranking najlepszych drużyn. Co Ty o tym sądzisz? | SpawN | Nie wiem jak to wygląda na Gotfrag. Zonerank to dobry pomysł, aczkolwiek nie jest to do końca takie, jakie powinno być. Fnatic przewodzi od czerwca/lipca, gdyż pod uwagę brane są zawody z całego świata, wygrywając tylko CPL. SEC and EM nie są brane pod uwagę, ponieważ są to imprezy europejskie. Według mnie Pentagram powinien być na pierwszym miejscu, nie Fnatic. |
MeetYourMakers | Co według Ciebie wypada lepiej, CPL czy ESWC? Które zawody są najlepsze? | SpawN | To trudne powiedzieć, które są najlepsze, ale lubię oba. To tak jakby powiedzieć: który jest lepszy – Kobe czy Shaq. |
MeetYourMakers | Doszedłeś do momentu, kiedy nie ma nic nowego dla Ciebie. Co chciałbyś jeszcze doświadczyć w życiu, czego jeszcze nie było? | SpawN | Zawsze lubiłem muzyke, RnB i Rap. Ćwiczenie swoich umiejętności pisząc utwór może być naprawdę fajne, by zobaczyć w czym jest się dobrym. Próbowałem to robić kiedy byłem młodszy. |
MeetYourMakers | Jak wygląda przyszłość w SK? | SpawN | Będziemy uczestniczyli w każdych zawodach i próbowali wygrać jak najwięcej z nich. |
MeetYourMakers | Wszyscy mówią o zdominowaniu sceny w 2007 Counter-Strike przez wersję Source. Większość amerykańskich drużyn przestawiło się właśnie na tą wersję i co raz więcej europejskich zespołów posiada dywizje CS: Source. Myślisz, że możliwe jest byśmy zobaczyli SpawN’a grającego w CS: Source w niedalekiej przyszłości? | SpawN | Nie wydaję mi się. Nie wiem co się stanie jeśli Source zdominuje wersję 1.6 |
MeetYourMakers | Możesz dać naszej drużynie jakieś wskazówki i porady dotyczące gry? | SpawN | Kupcie tarcze i idźcie kampić na publicznych serwerach. |
MeetYourMakers | Kiedy wygrywasz 3 CPL Summer, 2 CPL Winter, CPL Copenhagen and Cannes wraz z SK, jesteś gotów wygrać także inne? | SpawN | Oczywiście! Nigdy nie zmęczę się wygrywaniem. Po prostu cały czas stajesz się co raz lepszy. |
MeetYourMakers | Potti – jedno z najbardziej znanych osób na międzynarodowej scenie Counter-Strike – zdecydował się skończyć z graniem. Za Niego do NiP’u doszedł RobbaN i po ESWC doszedłeś również do NiP. Jak się czułeś zrywając z SK, z którym grałeś od 2003 roku? | SpawN | W czasie gdy opuszczałem SK, nikt nie był zbytnio zmotywowany i byliśmy w swego rodzaju dołku. Musieliśmy coś z tym zrobić. Czułem, że nie mogę poradzić sobie z atmosferą panującą w drużynie, więc byłem gotowy odejść do innego zespołu. Dlatego przeszedłem do NiP’u. Nie było mi do śmiechu, kiedy uświadomiłem sobie, że opuściłem kolegów z którymi grałem bardzo długo. Kiedy grałem w NiP bardzo mi brakowało SK i dlatego znalazłem się tu ponownie. |
MeetYourMakers | Zauważyłem, że w każdym wywiadzie bardzo pozdrawiasz ScreaM’a. Musi On odgrywać bardzo ważną rolę w Twojej e-sportowej karierze. Co nam powiesz o relacjach SpawN – ScreaM? | SpawN | Poznaliśmy się bardzo dawno temu. Znamy się od czasów szkolnych. Nigdy nie zapomnę tego co mnie nauczył i naprawdę doceniam to. Dlatego wymieniam Go w każdym wywiadzie. Jeśli ScreaM wciąż grałby w Counter-Strike, każdy musiałby przerzucić się na CS: Source by uniknąć spotkania przeciwko niemu, haha. |
MeetYourMakers | W na początku tegorocznego sezonu zmienił się skład SK. Jak to jest wrócić do drużyny po pięciu sukcesywnych miesiącach w NiP? | SpawN | Alex i bds skontaktowali się ze mną po nieudanych występach NiP’u na WSVG i CPL. Wyjaśnili jak wygląda sytuacja w SK i wraz z Robban’em i Walle dostaliśmy ofertę przejścia do SK. Po zamieszaniu w NiP doszliśmy do wniosku, że nadszedł czas na zmianę i wstąpiliśmy w szeregi SK. Walle zdecydował się jednak pozostać w NiP. Jestem teraz w SK i mam nadzieję, że tak już zostanie. |
MeetYourMakers | Razem z bratem – Megaton – polecieliście na ESWC 2003 z jednym z najlepszych szwedzkich zespołów. Jak zareagowali Wasi rodzice i przyjaciele widząc Was reprezentujących Szwecję na Mistrzostwach Świata? | SpawN | Byli bardzo zadowoleni, że razem reprezentujemy Szwecję. Po tych zawodach zostaliśmy z bratem „dostrzeżeni” jako obiecujący zawodnicy. Graliśmy wtedy bardzo dobrze. To był najzabawniejszy zespół w jakim kiedykolwiek grałem. Pozdrowienia dla Tiny Hyper, Megaton i Magix. To były czasy. |
MeetYourMakers | Rok 2006 na scenie Counter-Strike, to rok niespodzianek. Mibr wygrywa ESWC, a Pentagram zajmuje pierwsze miejsce na WSVG 2006 i WSVG Londyn. Jak myślisz, czy zespoły z krajów, gdzie e-sport nie jest jeszcze dostatecznie wysoko rozwinięty, mogą rywalizować i wygrywać z zespołami np. ze Szwecji czy Norwegii? | SpawN | Mibr nie jest niespodzianką. Należą do czołówki od dłuższego czasu. Natomiast Pentagram udowodnił, że należą do ścisłej, światowej czołówki. Myślę, że chłopaki z Pentagramu mogą rywalizować z każdą drużyną na równi. Inaczej mówiąc: Wygrywasz, jeśli masz ku temu możliwości. |
MeetYourMakers | Który zespół według Ciebie może zdominować scenę Counter-Strike w 2007 roku? Będzie to Pentagram G-Shock czy raczej ciężko stwierdzić | SpawN | Proste pytanie. Na pewno będzie to SK! |
MeetYourMakers | Wszyscy życzymy Ci powodzenia zarówno w życiu prywatnym, jak i w karierze e-sportowej. Dziękuję za wywiad. Chciałbyś coś jeszcze dodać na koniec? | SpawN | Ja również dziękuję. Chciałbym podziękować każdemu, kto mnie wspierał i był po mojej stronie. Specjalne podziękowania dla mojej rodziny, kolegów z zespołu i przyjaciół z Rågsved i Fagersjö. Gratulacje dla allena za zdanie testu. Chciałbym również podziękować naszym sponsorom: intel, ati, creative, steelpad, inferno online, adidas and sandisk. Ponadto wielkie dzięki dla moich fanów. Ostatnia rzecz zanim skończymy. Zauważyłem, że gdy nie idze SK, wszyscy obwiniają Vildena, ale to nie tylko jego wina, lecz całego zespołu. Musiało zajść jakieś nieporozumienie w wywiadzie dla readmore.de, który udzieliłem niedawno. Dzięki, cześć! |
|